Author Topic: Progressive Rock  (Read 455941 times)

b4usleep

  • Guest
Ynt: Progressive Rock
« Reply #675 on: Mart 21, 2011, 02:47:23 ÖS »
Bay C'nin vaadini hafızasının zayıflaması tehlikesine karşı  (kazandığını öğrendiğimiz taktirde) kendisine hatırlatmak üzere bir köşeye yazarak kaldığımız yerden devam ediyoruz.  

Teorik olarak bir sınıflandırma işine kalkışıyorsak bize sınıflandırmaya esas alacak bir temel gereklidir. Örnek: Elmaları nasıl sınıflandırırsınız?

1. Renklerine göre : Kırmızı, yeşil
2. Büyüklüklerine göre: İri, orta, küçük
3. Coğrafi bölgelere göre: Amasya, Şili v.s

uzatmayalım burda sınırımız yoktur. Bir araya getirilebilecek bir özellikler grubu oluşturduğumuzu düşündüğümüz ne kadar başlık varsa kullanabiliriz. Sonra bir gün gelebilir (şart değil) bu sınıflandırma bize yetmez olur. Renklerine göre Kırmızı diye ayırdığımız elmaları da gruplamak gerekir.
Koyu kırmızı, açık kırmızı, kınalı v.s diye alt gruplara ayırırız. Burda da bir sınır yoktur. Yukarıda belirttiğimiz gibi ne kadar ihtiyacımız varsa o kadar farklı gruba ayırabiliriz. Temel kural şudur ki bu detaylandırma durduk yere yapılmaz. Yani yapılan sınıflandırma kimsenin ilgisini çekmiyorsa zaten bu işle kimse de ilgilenmez. Yapılış sebebi de bu konuda konuşan herkesin aynı dili konuşmasını sağlamaktır.

Bu batağa ne oranda gireceğinizi seçmek de size kalıyor. Konuyla ilişkisi manavdan elma seçmekten ibaret olan bir kişinin daha kaba bilgiye, elma lezzeti gelişmiş birinin daha çok bilgiye, botanik öğrencisinin daha detaylı bilgiye, elma konusunda araştırma yapan bir akademisyenin çok daha detaylı bir bilgiye ihtiyacı vardır. Hal böyleyken birinin "Elma işte, ne uğraşıyorsunuz" demesi şaşırtıcı olur.

Gelelim PA da adı geçen alt türlerin yarattığı "zarara". Her şeyden önce PA bir hobi alanı, akademik bir ortam değil, o yüzden bakış ciddiyetimizi buna göre ayarlamalıyız. Orda yazıp çizerek gerçekte müzik dinlemekten aldığımız zevki çeşitlendirmekten başka bir şey yaptığımızı söylemek mümkün değil. Aynı şey çok sevgili sitemiz için de geçerli değil mi?

Müzik, türler, alt türler, onun da alt türleri müzik tarihçisi, müzik tarih severi, akademisyen, müzik okuru, müzisyen ve şimdi aklıma gelmeyen belkide bir çok grup insan için ilgi çekici olduğu kadar gerekli de bir şeydir. Bu insanlara sorarsanız bu konuda düşünmeli, okumalı ve yazmalıdır. Bir oluşum ne kadar çok detaylandırılırsa dışardan bakıldığında o kadar karmaşıklaştırılmış gibi gelir oysa gerçek bunun tam tersidir. Bu oluşumu öğrenmenin bu konuda konuşmanın ve buradan hareketle yeni görüşlere ulaşmanın en sağlam ve hızlı yolu budur. Bilimsel yol budur. Karmaşa tam da bunun tersidir.

Hayallah Crossover için yine konuşamadık.
« Last Edit: Mart 21, 2011, 02:52:08 ÖS by b4usleep »

b4usleep

  • Guest
Ynt: Progressive Rock
« Reply #676 on: Mart 21, 2011, 08:29:41 ÖS »
Benim demek istediğim çok çığır açan bir grup olmadıkça mevcut gruplara yeni alt kategoriler üretmenin gereksiz olduğu. Örneğin Alan Parsons Project ve Crossover Prog'u ele alalım.

Crossover Prog (CP):

Crossover prog ise sitede özetle şu tanımla verilmiş: %100 prog olmakla beraber, popüler müzikle bir bağlantı içerebilen bir tarz. Klasik, jazz ve folk öğelerine ilaveten genel pop müzikten de etkilenimler içeren. Kompozisyonlar hala yüksek bir detay düzeyi (sofistike) içerirler ancak parçalar nispeten kısa olabilirse de yine de söz nakarat köprü düzenin ötesine geçilmiştir. Melodik, harmonik ve ritmik parça yapısı daha kolay sindirilebilrse de bir prog dinleyicisinin belentisi olan müzikal doluluk korunmuştur. Kısaca popüler müzik elementlerini baskın olarak kullanan progressive müzik sanatçılarıdır.

imiş. APP'ye uyarlamaya çalışıyorum şimdi Crossover Prog'u. Klasik, jazz ve folk öğelerine ilaveten genel pop müzikten etkilenimler içerir tanımı APP için ne kadar doğrudur? APP'nin pop müzikten etkilenimler içerdiği doğru fazla olmasa da jazzdan etkilendiği de doğru ama klasik ve folk öğeleri pek duyamadım ben dinlediğim kadarıyla APP'de. Ama CP'nin geri kalan tanım kısmı uyuyor bir nebze. "Melodik, harmonik ve ritmik parçalar nispeten kısa olabilse de yine de söz nakarat köprü düzeninin ötesine geçilmiştir." bu doğru. Son cümlede de "Kısaca popüler müzik elementlerini baskın olarak kullanan progressive müzik sanatçılarıdır." denmiş. E bu cümle CP'nin tanımındaki ilk cümlesine uymuyor. İlk cümlede klasik, jazz ve folk öğelerine ilaveten diyordu.

APP'yi boşverdim. Dredg'i ele alalım. Dredg bir kere benim gözümde Prog grubu değil. CP tanımına zaten hiç uymuyor. Dredg kendini dinlettiren gitar riffleri kullanan, iyi melodiler üreten, ne bir jazz, ne bir klasik, ne de bir folk öğesi bulunduran zamane bir Alternatif grup. Ama bir Coldplay ne bileyim bir Linkin Park kadar saçma sapan bir grup değil. Gerçekten Alternatif kategorisinin hakkını veriyor.

Progarchives'deki Crossover Prog tanımı iki grup için de uymadı. APP için bazı cümleleri uydu bazıları uymadı. Dredg içinse hiçbiri uymadı. APP'nin eksik kalmış tanımları için başka bir X alt kategorisinden yardım alsak APP'yi tanımlarken Crossover X Prog grubu diye mi anlatacağız birbirimize? Ya da bir Y alt kategorisi daha çıkacak.

Bir tek son sorunun cevabı yok onu da vereyim. PA kendini bir şey sanıyor demek istemedim. İyi niyetle grupları alt kategorilere ayırıp düzenli bir arşiv oluşturmak istemişler ama müzik insanın kafasından uydurduğu bir şey. Tanımlar da bizim kafamızda. Dünya üzerinde Progarchives'in yazarlarının da dinlemediği bir sürü grup var -zaten insan ne kadar grup dinleyebilir hayatı boyunca-. Belki o gruplar içinden farklı alt kategori tanımlamaları gerektiren gruplar çıkacak. Bunun sonu yok gibi.

Crossover crossover deyip durdum çok önemli bir tarz olarak benimsediğimden değil Marvin'in çıkış noktasını oluşturduğu içindir. Sanırım PA'nın hayatımıza kazandırdığ bir "alt-tür" Crossover prog (CO). Müzikal bir tarz değil, yani bir parçayı dinleyip bir çırpıda "haa bu CO" diyemezsiniz. Ya da birinin ortaya "Ben CO" yapacağım diye çıktığını sanmıyorum. CO bir tarz değil de doğru kelime olacak mı bilmiyorum ama bir yöntemdir ve bu tanım için aksayan yer bana sorarsanız burasıdır. PA da olan Prog Related bölümü buna başka bir örnektir, eserin müzikal havasından kaynaklanan bir tür ayrımı değil de düşünce yoluyla varılmış bir kategoridir. Ana dalı PR olmayan ama ucundan kıyısından bulaşmış gruplar için uydurulmuş. Bütün bunlar çok geniş bir alana şemsiye tutmaya çalışmaktan kaynaklanmaktadır. Bu bir başlangıçtır zaman içinde değişik görüşler ortaya daha geniş kitlelerce benimsenen sınıflandırmalar koyabilir.  Bir çok insan için bunlar ilgi duyulan ve oyalanmaktan hoşlanılan bir oyundur diyelim.

Neo-Prog diye bir şey olur mu? Var.  Tahminim müzik yazarının biri Marillion için böyle yazmış adı kalmış. Oysa o zaman Neo ismi de müzikal havasından yola çıkarak uydurulmuş değil. Ama bugün böyle bir tarz oturmuştur, çıkış noktasının önemi kalmamıştır, yoksa 30 yıl oldu hala neo diyoruz. Alt türler uygulayıcıları olursa varlığını sürdürür.

Bob Dylan bir albümüne elektro gitar koydu diye yine bir gazeteci folk-rock diye bir şey uydurdu. Bu iş böyledir biri uydurur , bu kök salıp takipçileri olursa alt tür şekillenir. Yoksa unutulur gider.

Benim itibar etmediğim uygulayanları sevemediğim için ilgilenmediğim alt türler mevcut. Post rock/math rock, Experimental/post metal, Tech/extreme prog metal, Prog Metal gibi alt türlerin uzağında duruyorum. Yapılan müziği zırva bulduğum için "ne sınıfa soksam" endişesini de ilgilenenlere bırakıyorum.

APP ve CO konusuna dönersek Marvin'in bu konuyu yanlış anladığını düşünüyorum. Tanımda "klasik, jazz ve folk öğelerine ilaveten" derken bunların tamamı kullanılıyor anlamını çıkarmak doğru değil. İstersen orayı ve yerine veya kullanarak oku. O zaman sorun ortadan kalkıyor sanıyorum. Diğer grup için "bence prog değil" demen hiç şaşırtıcı değil. Benim bildiğim bir grup değil bu yönde bir yorum yapamayacağım ama "bence prog değil" cümlesi bir çok kişi tarafından bir çok sanatçı/grup için söyleniyor.

Diğer bir husus bir grup ya da sanatçı için PA da tek bir alt tür den söz edilmesidir. Örneğin Frank Zappa için RIO/Avant Prog yazar. Oysa kendisi zaman zaman Jazz yapar, Fusion yapar, Rock yapar, Avant garde yapar v.s. Başka örnek Genesis'tir. Onların bütün albümleri için Symphonic Prog yazar ama Duke'ten sonrakiler için pop albümü bile diyebilirsiniz. Hani Dredg için belki de böyle bir durum söz konusudur.

Sevgili Marvin yanlış anlamanı istemem ama söylemeden konuyu kapatmak da istemiyorum. Bu konuyla ilgilenmeni takdir ediyorum ancak daha önce belirttiğim gibi müzik sever olmak PR gibi görece karmaşık bir oluşumda teorik irdelemelere girişmek için yeterli değildir. Çok genç bir arkadaşım olarak taşların yerine oturması için araştırmanı, okumanı ve dinlemeni tavsiye ederim. Zamanla müzik akımları, türler , alt türler iyice şekillenmeye başlar o zaman daha sağlıklı girişimlerde bulunabilirsin. Bak, bu konuda bilgisinden hep faydalandığımız Moog bile "kafam basmıyor" diyerek bir köşeye çekiliyor.

PA'da Gabriel dönemi Genesis'i bire bir taklit eden The Watch'un, Symphonic Prog yerine Neo Prog olarak anılması ise belkide Enchant'ın "gülüp geçiyorum" dediği tuhaflıklardan biridir.    


            
« Last Edit: Mart 22, 2011, 01:02:30 ÖÖ by b4usleep »

bay.c

  • Genel Moderatör
  • Posts: 2319
    • View Profile
    • Email
Ynt: Progressive Rock
« Reply #677 on: Mart 22, 2011, 02:37:19 ÖÖ »
Efsane topluluk "Van Der Graaf Generator" heyecanla beklediğimiz yeni albümleri "A Grounding In Numbers" ile yine üst düzey beklentilerimizi boşa çıkarmamış. Albüm çok çok iyi olmuş olmasına da, bir de kulaklarım nefeslileri, David jackson'u aramasaydı her şey daha da güzel olacaktı...
Ne zaman yukarılara tırmansam "EGO" diye bir köpek tarafından takip ediliyorum.

FRIEDRICH NIETZSCHE

Porcupine Tree

  • Guest
Ynt: Progressive Rock
« Reply #678 on: Mart 23, 2011, 10:50:20 ÖÖ »
Siteye kendi kendine sayfa yenileme özelliği mi geldi? O kadar yazdım şimdi hepsi birden gitti.

bay.c

  • Genel Moderatör
  • Posts: 2319
    • View Profile
    • Email
Ynt: Progressive Rock
« Reply #679 on: Mart 23, 2011, 10:05:59 ÖS »
Siteye kendi kendine sayfa yenileme özelliği mi geldi? O kadar yazdım şimdi hepsi birden gitti.
Böyle bir özellikten haberim yok, yalnız aynı problem site sayfasında albüm kritiği yazarken de çıkabiliyor. Benim de başıma geldi gerçekten çok sinir bozucu bir durum, önlem olarak ne olur ne olmaz yazdıklarınızın bir kopyasını alın derim. Bu tip beklenmedik kötü süprizlere karşı benim çözüm yolum bu... ;)
Ne zaman yukarılara tırmansam "EGO" diye bir köpek tarafından takip ediliyorum.

FRIEDRICH NIETZSCHE

b4usleep

  • Guest
Ynt: Progressive Rock
« Reply #680 on: Mart 23, 2011, 10:14:00 ÖS »
Ben yazarken bazen 1 saat kadar açık duruyor, arada gelip yazıyorum şimdiye kadar böyle bir şey olmadı. Ancak tecrübeli bir kullanıcı olarak gönder tuşuna basmadan önce copy yapıyorum. Sayfa görüntülenemiyor hatasına karşı.

Porcupine Tree

  • Guest
Ynt: Progressive Rock
« Reply #681 on: Mart 24, 2011, 11:06:11 ÖS »
Benim demek istediğim çok çığır açan bir grup olmadıkça mevcut gruplara yeni alt kategoriler üretmenin gereksiz olduğu. Örneğin Alan Parsons Project ve Crossover Prog'u ele alalım.

Crossover Prog (CP):

Crossover prog ise sitede özetle şu tanımla verilmiş: %100 prog olmakla beraber, popüler müzikle bir bağlantı içerebilen bir tarz. Klasik, jazz ve folk öğelerine ilaveten genel pop müzikten de etkilenimler içeren. Kompozisyonlar hala yüksek bir detay düzeyi (sofistike) içerirler ancak parçalar nispeten kısa olabilirse de yine de söz nakarat köprü düzenin ötesine geçilmiştir. Melodik, harmonik ve ritmik parça yapısı daha kolay sindirilebilrse de bir prog dinleyicisinin belentisi olan müzikal doluluk korunmuştur. Kısaca popüler müzik elementlerini baskın olarak kullanan progressive müzik sanatçılarıdır.

imiş. APP'ye uyarlamaya çalışıyorum şimdi Crossover Prog'u. Klasik, jazz ve folk öğelerine ilaveten genel pop müzikten etkilenimler içerir tanımı APP için ne kadar doğrudur? APP'nin pop müzikten etkilenimler içerdiği doğru fazla olmasa da jazzdan etkilendiği de doğru ama klasik ve folk öğeleri pek duyamadım ben dinlediğim kadarıyla APP'de. Ama CP'nin geri kalan tanım kısmı uyuyor bir nebze. "Melodik, harmonik ve ritmik parçalar nispeten kısa olabilse de yine de söz nakarat köprü düzeninin ötesine geçilmiştir." bu doğru. Son cümlede de "Kısaca popüler müzik elementlerini baskın olarak kullanan progressive müzik sanatçılarıdır." denmiş. E bu cümle CP'nin tanımındaki ilk cümlesine uymuyor. İlk cümlede klasik, jazz ve folk öğelerine ilaveten diyordu.

APP'yi boşverdim. Dredg'i ele alalım. Dredg bir kere benim gözümde Prog grubu değil. CP tanımına zaten hiç uymuyor. Dredg kendini dinlettiren gitar riffleri kullanan, iyi melodiler üreten, ne bir jazz, ne bir klasik, ne de bir folk öğesi bulunduran zamane bir Alternatif grup. Ama bir Coldplay ne bileyim bir Linkin Park kadar saçma sapan bir grup değil. Gerçekten Alternatif kategorisinin hakkını veriyor.

Progarchives'deki Crossover Prog tanımı iki grup için de uymadı. APP için bazı cümleleri uydu bazıları uymadı. Dredg içinse hiçbiri uymadı. APP'nin eksik kalmış tanımları için başka bir X alt kategorisinden yardım alsak APP'yi tanımlarken Crossover X Prog grubu diye mi anlatacağız birbirimize? Ya da bir Y alt kategorisi daha çıkacak.

Bir tek son sorunun cevabı yok onu da vereyim. PA kendini bir şey sanıyor demek istemedim. İyi niyetle grupları alt kategorilere ayırıp düzenli bir arşiv oluşturmak istemişler ama müzik insanın kafasından uydurduğu bir şey. Tanımlar da bizim kafamızda. Dünya üzerinde Progarchives'in yazarlarının da dinlemediği bir sürü grup var -zaten insan ne kadar grup dinleyebilir hayatı boyunca-. Belki o gruplar içinden farklı alt kategori tanımlamaları gerektiren gruplar çıkacak. Bunun sonu yok gibi.

Crossover crossover deyip durdum çok önemli bir tarz olarak benimsediğimden değil Marvin'in çıkış noktasını oluşturduğu içindir. Sanırım PA'nın hayatımıza kazandırdığ bir "alt-tür" Crossover prog (CO). Müzikal bir tarz değil, yani bir parçayı dinleyip bir çırpıda "haa bu CO" diyemezsiniz. Ya da birinin ortaya "Ben CO" yapacağım diye çıktığını sanmıyorum. CO bir tarz değil de doğru kelime olacak mı bilmiyorum ama bir yöntemdir ve bu tanım için aksayan yer bana sorarsanız burasıdır. PA da olan Prog Related bölümü buna başka bir örnektir, eserin müzikal havasından kaynaklanan bir tür ayrımı değil de düşünce yoluyla varılmış bir kategoridir. Ana dalı PR olmayan ama ucundan kıyısından bulaşmış gruplar için uydurulmuş. Bütün bunlar çok geniş bir alana şemsiye tutmaya çalışmaktan kaynaklanmaktadır. Bu bir başlangıçtır zaman içinde değişik görüşler ortaya daha geniş kitlelerce benimsenen sınıflandırmalar koyabilir.  Bir çok insan için bunlar ilgi duyulan ve oyalanmaktan hoşlanılan bir oyundur diyelim.

Neo-Prog diye bir şey olur mu? Var.  Tahminim müzik yazarının biri Marillion için böyle yazmış adı kalmış. Oysa o zaman Neo ismi de müzikal havasından yola çıkarak uydurulmuş değil. Ama bugün böyle bir tarz oturmuştur, çıkış noktasının önemi kalmamıştır, yoksa 30 yıl oldu hala neo diyoruz. Alt türler uygulayıcıları olursa varlığını sürdürür.

Bob Dylan bir albümüne elektro gitar koydu diye yine bir gazeteci folk-rock diye bir şey uydurdu. Bu iş böyledir biri uydurur , bu kök salıp takipçileri olursa alt tür şekillenir. Yoksa unutulur gider.

Benim itibar etmediğim uygulayanları sevemediğim için ilgilenmediğim alt türler mevcut. Post rock/math rock, Experimental/post metal, Tech/extreme prog metal, Prog Metal gibi alt türlerin uzağında duruyorum. Yapılan müziği zırva bulduğum için "ne sınıfa soksam" endişesini de ilgilenenlere bırakıyorum.

APP ve CO konusuna dönersek Marvin'in bu konuyu yanlış anladığını düşünüyorum. Tanımda "klasik, jazz ve folk öğelerine ilaveten" derken bunların tamamı kullanılıyor anlamını çıkarmak doğru değil. İstersen orayı ve yerine veya kullanarak oku. O zaman sorun ortadan kalkıyor sanıyorum. Diğer grup için "bence prog değil" demen hiç şaşırtıcı değil. Benim bildiğim bir grup değil bu yönde bir yorum yapamayacağım ama "bence prog değil" cümlesi bir çok kişi tarafından bir çok sanatçı/grup için söyleniyor.

Diğer bir husus bir grup ya da sanatçı için PA da tek bir alt tür den söz edilmesidir. Örneğin Frank Zappa için RIO/Avant Prog yazar. Oysa kendisi zaman zaman Jazz yapar, Fusion yapar, Rock yapar, Avant garde yapar v.s. Başka örnek Genesis'tir. Onların bütün albümleri için Symphonic Prog yazar ama Duke'ten sonrakiler için pop albümü bile diyebilirsiniz. Hani Dredg için belki de böyle bir durum söz konusudur.

Sevgili Marvin yanlış anlamanı istemem ama söylemeden konuyu kapatmak da istemiyorum. Bu konuyla ilgilenmeni takdir ediyorum ancak daha önce belirttiğim gibi müzik sever olmak PR gibi görece karmaşık bir oluşumda teorik irdelemelere girişmek için yeterli değildir. Çok genç bir arkadaşım olarak taşların yerine oturması için araştırmanı, okumanı ve dinlemeni tavsiye ederim. Zamanla müzik akımları, türler , alt türler iyice şekillenmeye başlar o zaman daha sağlıklı girişimlerde bulunabilirsin. Bak, bu konuda bilgisinden hep faydalandığımız Moog bile "kafam basmıyor" diyerek bir köşeye çekiliyor.

PA'da Gabriel dönemi Genesis'i bire bir taklit eden The Watch'un, Symphonic Prog yerine Neo Prog olarak anılması ise belkide Enchant'ın "gülüp geçiyorum" dediği tuhaflıklardan biridir.   


           



Gruplandırmak, en ince detayına kadar inmek bence de güzel ve konu ne olursa olsun daha sağlıklı öğrenmemize yarayan bir şey. Benim demek istediğim prog müzik -prog müziği de geçtim sadece müzik- bir bilim değil, o yüzden isteyen herkes öznel olarak şu grup "x" tarz şu grup "y" tarz diyebilir. Kimse de sen yanlış biliyorsun o grup bu alt kategoriye ait değil diyemez. Çünkü bunlar kafamızda yarattığımız tanımlar. Progarchives bu konuda bu yüzden öne çıkıyor sanki. Yani bir alttürü destekleyen en çok insan progarchives'te var.

Bu arada neden yanlış anlayayım zaten öğrenmek değil mi amacımız burada. Ama benim düşüncem bu. Belki ilerde daha iyi idrak ederim.

Porcupine Tree

  • Guest
Ynt: Progressive Rock
« Reply #682 on: Mart 24, 2011, 11:32:28 ÖS »
Efsane topluluk "Van Der Graaf Generator" heyecanla beklediğimiz yeni albümleri "A Grounding In Numbers" ile yine üst düzey beklentilerimizi boşa çıkarmamış. Albüm çok çok iyi olmuş olmasına da, bir de kulaklarım nefeslileri, David jackson'u aramasaydı her şey daha da güzel olacaktı...

Son albümü henüz dinlemedim ama David Jackson'ı kesinlikle arar gözler. Linkteki A Place to Survive saksofon solosuz öksüz kalmış gibi.

http://www.youtube.com/watch?v=J9UbGMCaKYk

enchant

  • Genel Moderatör
  • Posts: 580
    • View Profile
    • Email
Ynt: Progressive Rock
« Reply #683 on: Mart 25, 2011, 10:09:48 ÖÖ »
karnataka'da işler tıkırında gidiyor. sadece klavyeci ve vokalist eksik kalmıştı onu da tamamladılar. yeni vokalist hayley griffiths. yeni klavyeci ise bir türk. ismi çağrı tozluoğlu. şimdi ise the gathering light sonrası yeni albüm hazırlığındalar. yalnız vokalistin sesi bayağı iyiymiş. grup bomba gibi gelecek anlaşılan. güzel gelişmeler bunlar.

http://www.youtube.com/watch?v=6lhUFcu5hu4
http://www.youtube.com/watch?v=yUAW4PrK2rM

http://yolcantalari.blogspot.com/ - müzik ve hissiyatı üzerine.
"deep into your eyes and now i feel alive, again!"
"why why why, you don't believe in what you feel?" COLLAGE

bay.c

  • Genel Moderatör
  • Posts: 2319
    • View Profile
    • Email
Ynt: Progressive Rock
« Reply #684 on: Mart 25, 2011, 01:17:00 ÖS »
Karnataka gibi takdir ettiğimiz bir grupta memleketten bir müzisyenin olması hoş bir durum. Hatunun vokali konusunda sana katılıyorum bana Magenta'nın vokalisti Christina'yı hatırlattı zaman zaman...
Ne zaman yukarılara tırmansam "EGO" diye bir köpek tarafından takip ediliyorum.

FRIEDRICH NIETZSCHE

metafiz

  • Posts: 943
    • View Profile
    • Email
Ynt: Progressive Rock
« Reply #685 on: Mart 25, 2011, 09:14:52 ÖS »
Gerçekten güzel gelişmelermiş bunlar. Bakalım bir sonraki albüm nasıl olacak. Ayrıca bay.c nin dediği gibi bizim memleketten bir müzisyenin çok sevdiğimiz taktir ettiğimiz gruplar içinde görmek gurur verici bir durum. Biraz klişe bir cümle oldu galiba ama bu tür olaylar görünürde küçük olsada bizlerin gözünde büyük olaylar.

A Saucerful of Secrets

  • Guest
Ynt: Progressive Rock
« Reply #686 on: Mart 26, 2011, 12:21:34 ÖS »
bir de eren başbuğ diye 20 yaşlarında ve şuan ankara'da bir üniversite şeflik yapan bir klavyeci vardı. bu arkadaş kurduğu bir toplulukla dream theater'ın six degrees of inner turbulence albümünü senfoni olarak yorumlamıştı. jordan rudess'de bunu youtube'dan görüp kendisiyle tanışmış. Sonra jordan'nın konser haberlerinde ismi geçmeye başlamıştı, hatırladığım kadarıyla kasım aralık aylarıydı.

bir de kc'nin albüm haberine karşı ne yapacağımı bilemedim şimdi, ayrıca levin ve garrison var müthiş bir şey olucak galiba.

hakan_el

  • Posts: 131
    • View Profile
Ynt: Progressive Rock
« Reply #687 on: Mart 26, 2011, 04:00:50 ÖS »
Son günlerde uzun zamandir bosladigim progresif müzige tekrar yöneldim. Fish'in ilk solo calismasini su siralar sikca dinlemekteyim. Yok böyle bir albüm. Yayli enstrümanlar Rock müziginde hicbir zaman bu kadar kullanilmamistir sanirim.
Öyle güzel bir ev,
öyle güzel bir bahce.
Telas yok,
sürpriz yok lütfen!

Moog

  • Posts: 453
    • View Profile
    • Email
Ynt: Progressive Rock
« Reply #688 on: Mart 26, 2011, 07:30:46 ÖS »
Karnataka gibi takdir ettiğimiz bir grupta memleketten bir müzisyenin olması hoş bir durum. Hatunun vokali konusunda sana katılıyorum bana Magenta'nın vokalisti Christina'yı hatırlattı zaman zaman...
Aynen katılıyorum... Çağrı Tozluoğlu ismi ise gerçekten çok hoş bir durum, kendisi İngiltere'ye yerleşmeden önce İStanbul'da Mavera ve Time  Crash isimli gruplarda çalmış.

bay.c

  • Genel Moderatör
  • Posts: 2319
    • View Profile
    • Email
Ynt: Progressive Rock
« Reply #689 on: Mart 27, 2011, 01:17:58 ÖÖ »
Son günlerde uzun zamandir bosladigim progresif müzige tekrar yöneldim. Fish'in ilk solo calismasini su siralar sikca dinlemekteyim. Yok böyle bir albüm. Yayli enstrümanlar Rock müziginde hicbir zaman bu kadar kullanilmamistir sanirim.
Fish'in ilk iki solo albümü çok çok iyidir. Özellikle ilk solo albümdeki "The Company" şarkısındaki yaylıların kullanımı mükemmeldir... ;)
Ne zaman yukarılara tırmansam "EGO" diye bir köpek tarafından takip ediliyorum.

FRIEDRICH NIETZSCHE